Všechny naše klienty informujeme dopředu o jejich
předpokládaných právech a dalších krocích a poskytujeme jim také
mimoprávní informace, které pomohou klientovi rozhodnout se v jeho
záležitosti.
Klienty informujeme o očekávaných rizicích
a nákladech na řešení jejich záležitostí.
Pravidla uvedená níže dodržujeme standardně u všech našich klientů bez
ohledu na velikost kauzy.
2 POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB
Advokát klientovi poskytuje pouze právní služby. Právní
služby nezahrnují posouzení daňových dopadů, neboť to je věcí daňového /
účetního poradce, ani posouzení obchodních, strategických či technických
otázek, které si klient posuzuje sám (viz níže).
Advokát klienta vždy informuje o stavu věci
a krocích a vždy klientovi předloží vyúčtování služeb a nákladů
případně jejich odhad. Jakékoli náklady a také jakékoli odklony od
schváleného postupu budou předem projednány a odsouhlaseny klientem.
Bližší podrobnosti stanoví případná písemná příkazní
smlouva, na základě, které klient uděluje advokátovi pokyny.
Advokát se nesmí odchýlit od pokynů klienta, ledaže je to
v jeho zájmu a nesnese to odkladu.
3 CENA PRÁVNÍCH SLUŽEB a FAKTURACE
Cena právních služeb se řídí dohodou s dotčeným
advokátem (buďto paušální částkou nebo je stanovena hodinovou sazbou),
Fakturace probíhá jednou za měsíc k poslednímu dni
měsíce se splatností faktury min 15 dní. V případě potřeby je možné
sjednat i jinou splatnost.
Jsme plátci DPH, proto k ceně právních služeb bude
připočítána DPH ve výši 21%.
Pokud Klient nebude souhlasit se smluvní odměnou nebo ji neuhradí řádně a včas, potom
klient souhlasí, že advokát může využít vyhl. Ministerstva
spravedlnosti ze dne 4. června 1996 č. 177/1996 Sb. o odměnách
advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb
(advokátní tarif) (§ 6 – 14).
Časový odhad strávený prací je orientační a zahrnuje průměrný čas strávený
v jiných podobných kauzách počínaje přípravou dokumentu v první
pracovní verzi určené ke konzultaci, přes diskuze a vyjednávání se
zájemcem a jeho právníky až k samotnému podpisu dokumentu. Některé
časové odhady ale není možné poskytnout ani orientačně, protože například
u řízení před úřady a soudy není možné dopředu odhadnout, co vše se
může v rámci řízení před soudem nebo úřadem odehrát. Totéž platí při
vyjednávání s protistranou nebo tvorbě jiných právních dokumentů
záležejících na vyjednávání.
Ztrátový čas bude účtován polovinou sjednané hodinové sazby
(pokud je sjednána).
Ztrátový čas znamená čas strávený advokátem nebo jeho
zástupcem na cestách za účelem plnění pokynů klienta nebo
za účelem vyřizování záležitostí klienta nebo čekáním na klienta,
a to od sídla kanceláře Advokáta na místo setkání nebo na místo
plnění úkolů pro klienta a zpět.
4 NÁKLADY NA POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB
V ceně právních služeb nejsou stanoveny náklady
na poskytování právních služeb. Náklady Vám budeme oznamovat předem
a necháme si je dopředu vždy schválit. Jedná se např. o poplatky
spojené s podáním žaloby, o správní a jiné poplatky
za kolky na podání návrhu na vklad práv do katastru nemovitostí,
poplatky spojené s ověřením podpisů, výpisy z katastru nemovitostí,
znalecké posudky, daň z nabytí nemovitostí aj. daňové povinnosti, náklady
za služby třetích osob jako jsou notáři, účetní a daňoví poradci či
auditoři, náklady spojené s odesíláním balíčků Českou poštou s.p. nebo
s odesíláním balíčků a expresní listinné zásilky soukromými dopravci
(kurýrní služba).O zaplacení těchto nákladů bychom Vás s dovolením vždy
požádali předem.
Lze očekávat standardní náklady jako např. náklady
na zasílání poštovného na zasílání doporučených nebo jiných
písemností, telefonní hovory či využití dat. Tyto náklady si hradí každý
sám dle tarifů svých mobilních operátorů nebo poskytovatelů poštovních služeb.
5 ZVLÁŠTNÍ ODMĚNA V PŘÍPADĚ ÚSPĚŠNÉHO
VYMÁHÁNÍ POHLEDÁVEK KLIENTA nebo JEHO ÚSPĚŠNÉ OBHAJOBY PŘED SOUDY ČI VĚŘITELI
Zvláštní odměna v případě úspěšného vymáhání pohledávek
Klienta nebo jeho obhajoby se hradí jen, pokud se tak advokát výslovně dohodl
se svým Klientem.
Pokud soud přizná náhradu nákladů řízení našemu
Klientovi a pokud je protistrana skutečně zaplatí, potom se z těchto
peněz uhradí (i) Klientem vynaložené a soudem přiznané náklady (zejm.
poplatek za řízení či náklady na pořízení důkazů, které jsou hrazeny
zpočátku ze strany Klienta, a které má osoba povinná zaplatit dle
příslušného rozhodnutí) (i) a teprve poté se advokátovi ze zbytku zaplatí
náklady řízení za jeho úkony Advokáta v řízení podle advokátního
tarifu, které má osoba povinná zaplatit dle příslušného rozhodnutí soudu nebo
jiného orgánu.
6 ROZHODNUTÍ, ZA KTERÉ SI KLIENT ODPOVÍDÁ
SÁM
Za posouzení ani za akceptaci mimoprávních otázek
v kauze Klienta Advokát neodpovídá.
Advokát nezajišťuje tzv. „facility management“, tj.,
kompletní správu záležitosti Klienta zahrnující posouzení a/nebo obstarání
i mimoprávních záležitostí. Jedná se např. o rozhodnutí obchodní
povahy, rozhodnutí na úrovni strategických či technických kroků
a načasování v rámci projektu / řešení záležitosti Klienta,
rozhodnutí o akceptaci různých smluvních lhůt a termínů, výši pokut,
posouzení schopnosti splácet a plnit závazky Klienta, rozhodnutí
o akceptaci kvality a kvantity spolupráce se smluvním partnerem /
protistranou Klienta. Posouzení a akceptace těchto parametrů spolupráce se
smluvním partnerem je záležitost Klienta. Advokát k nim může, ale nemusí,
poskytnout zpětnou vazbu a/nebo svůj úhel pohledu.
7 PÍSEMNÁ SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH
SLUŽEB
Naše advokátní kancelář preferuje písemnou smlouvu
o poskytování právních služeb. Tuto smlouvu Vám můžeme na požádání
zaslat. Bude vždy reflektovat zde uvedené informace a pravidla pro
poskytování právních služeb.
8 TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB
Smlouva o poskytování právních služeb se uzavírá
v ústní formě nebo v písemné (po e-mailu nebo v listinné
podobě); písemná podoba má vždy přednost před ústní formou.
Dohoda s Advokátem o poskytování jeho služeb se
uzavírá na dobu neurčitou nebo do vyhotovení dokumentů Advokátem,
které si klient objednal a dál služby nevyžadoval.
Každá smluvní strana je oprávněna dohodu s Advokátem
o poskytování jeho služeb kdykoli písemně vypovědět, a to i bez
udání důvodu, přičemž výpovědní lhůta činí dva měsíce od doručení výpovědi
druhé smluvní straně.
E-mailová výpověď se posílá Advokátovi na e-mail
uvedený v kontaktech níže, listinná výpověď na adresu sídla advokáta
uvedenou tamtéž, dokud Advokát nenahlásí klientovi jinou adresu v ČR.
Výpověď je Advokát oprávněn pro ověření požadovat ještě
v písemné podobě s vlastnoručním podpisem klienta.
Ve výpovědní lhůtě Advokát poskytuje jen takové služby,
které mu klient předem schválil (buď před výpovědí nebo po ní).
V takovém případě (vč. odstoupení od smlouvy) se hradí služby advokáta,
s jejichž plněním se již započalo a/nebo je klient schválil. Neschválené
služby advokáta se hradí, jen pokud jsou nezbytné, aby zabránily škodě ve věci
klienta, a nesnesou odkladu. Tyto nezbytné služby je advokát povinen
klientovi poskytovat ještě 15 dní od ukončení smlouvy o poskytování
právních služeb; vyfaktuorvány budou po jejich poskytnutí.
Při ukončení poskytování právní pomoci advokát vyfakturuje
poskytnuté a doposud nevyfakturované služby a předá klientovi
nezbytnou zprávu o nejbližších právních krocích, které by měl klient ve
své věci učinit, aby mohla jeho záležitost postoupit do dalšího
očekávaného kroku.
9 NÁKLADY NA PROSTŘEDKY KOMUNIKACE
NA DÁLKU
Není-li shora uvedeno jinak, hradí si každý náklady
na komunikaci s advokátem / advokátní kanceláří sám (telefon, pošta,
kurýrní služby, využití dat mobilního operátora, fax aj. podle smlouvy se svým
poskytovatelem služeb).
10 ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ
PRÁVNÍCH SLUŽEB
Odstoupit od smlouvy / dohody o poskytování právních
služeb může klient do 14 dnů od jejího uzavření (tj. do 14 dní
akceptace nabídky právních služeb advokáta) s výjimkou již poskytnutých
a klientem schválených služeb a/nebo služeb, jejichž poskytování bylo
zahájeno dříve se souhlasem klienta.
Klient bere na vědomí, souhlasí a požaduje od
advokáta zahájení poskytování právních služeb obratem.
Advokát je podle ustanovení § 20 zákona o advokacii
oprávněn ukončit poskytování právních služeb podle této smlouvy
s okamžitou účinností:
(i) dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním
a klientem nebo nebude-li klient poskytovat potřebnou součinnost,
(ii) neuhradil-li klient přiměřenou zálohu na odměnu
za právní služby podle této smlouvy anebo ocitl-li se v prodlení
s jakoukoli platbou dle této smlouvy.
Klient i advokát je podle ustanovení § 20 odst. 1
zákona o advokacii oprávněn ukončit poskytování právních služeb
s okamžitou účinností, pokud zjistí, že nastala okolnost střetu zájmů,
která brání advokátovi v poskytování služeb klientovi.
11 PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ a JEJICH
UPLATNĚNÍ
Klient musí bez zbytečného odkladu oznámit
na e-mailovou adresu dotčeného advokáta nebo domovní adresu sídla naší
advokátní kanceláře vadné poskytnutí služby a práva z reklamace
služby, a to bez zbytečného odkladu od okamžiku, kdy se dozví
o vadném plnění, nejpozději však do 24 měsíců od poskytnutí dotčené
služby; na později uplatněné oznámení či reklamace nebude brán
ohled.
Práva vznikající z vadného plnění upravuje zák. č.
89/2012 Sb. občanský zákoník, jedná se zejména o právo na nové
poskytnutí služby zdarma, vrácení peněz, popřípadě o právo na náhradu
škody. Reklamace včetně odstranění případné vady musí být vyřízena bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace,
pokud se spotřebitelem nedohodne naše kancelář na lhůtě delší. O
vyřízení reklamace Vás naše kancelář vyrozumí. Klient musí poskytnout
k vyřízení reklamace požadovanou potřebnou součinnost, zejména umožnit
naší kanceláři přezkoumat reklamovanou službu a předložit k tomu
odpovídající dotazy.
Klient odpovídá sám za vadné poskytnutí služby
a jeho následky, pokud závadu sám zapříčinil špatným nebo jinak nesprávným
či neúplným poskytnutím informací, popř. jejich zatajením, nebo pokud má závada
příčinu v okolnostech, které Advokát nemohl ovlivnit.
12 ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ V OBLASTI
SPORŮ MEZI ADVOKÁTEM a KLIENTEM
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění
pozdějších předpisů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line mi ukládá
povinnost Vás informovat o možnosti mimosoudního řešení případného sporu.
V případě, že by došlo mezi námi ke vzniku spotřebitelského sporu ze
smlouvy o poskytování právních služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou
dohodou, můžete podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému
subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, tím je Česká advokátní
komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, 110 00 Praha 1, internetové
stránky a další kontakty na cak.cz. Česká advokátní komora také
přijímá stížnosti na činnost advokátů a vykonává nad jejich činností
v tomto směru dohled. Můžete také využít platformu pro řešení sporů
on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/. V
případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem, který se nepodařilo mezi
stranami urovnat přímo, poskytne advokát spotřebiteli tyto informace
v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.
13 POUČENÍ PRO KLIENTA, KTERÝ NEKOMUNIKUJE
13.1 Provedení neodkladných nebo nezbytných úkonů
v rámci řízení
V rámci procesního řízení před orgány veřejné moci:
Advokát je povinen pokračovat ve věci klienta i bez pokynu
klienta, pokud klient nekomunikuje a advokát čeká na jeho pokyny, a to
v případech, kdy za této situace:
na straně klienta hrozí buďto nebezpečí z prodlení nebo
vznik újmy na straně klienta či vznik odpovědnosti za újmu na straně klienta
nebo je v zájmu klienta provést úkon v řízení (např. podání žaloby,
podání odvolání nebo jiného opravného prostředku nebo podání jakéhokoli
vyjádření na soud v rámci soudního řízení, nebo v rámci jiného řízení
na úřad nebo orgánům veřejné moci).
13.2 Provedení neodkladných nebo nezbytných úkonů
v rámci hmotného práva
V rámci zakládání, rušení nebo změny hmotných práv
(nikoli procesní řízení)
Advokát je povinen pokračovat ve věci klienta jen na základě
pokynu klienta, ledaže je tento pokyn klientem zrušen.
Pokud Advokát nemá pokyn k jednání jménem klienta
v rámci hmotného práva, potom jménem klienta nejedná.
13.3 Co následuje po provedení nezbytného úkonu
Po provedení jakéhokoli úkonu uvedeného shora bude klient
vyrozuměn a bude vyrozuměn o následných
možných krocích (výzva k úhradě soudního poplatku, předvolání
k jednání…).
Pokud nebude klient následně respektovat pokyny soudu nebo
jiného orgánu veřejné moci, může dojít k zastavení řízení, uložení
pořádkové pokuty nebo klient nebude ve věci úspěšný.
Veškeré další úkony a jednání, která má / mají nastat na po
úkonu advokáta, který se odehrál i bez pokynu klienta, je zcela na odpovědnosti
klienta. O tom bude klient vždy dopředu informován zpravidla e-mailem (např. že
advokát podal žalobu, odvolání nebo návrh na zahájení řízení nebo učinil jiný
procesní úkon, a je nezbytné, aby klient uhradil soudní poplatek).
Jan
Kološ, advokát, ev. č. 16383, IČO 041 92 575, GSM: +420 734 735 698,
e-mail: jan.kolos@jm-legal.cz, ID DS: n556un9, Dědinská 893/29, 161 00 Praha 6 - Ruzyně, (dále také jen „JM-Legal“
nebo také jen „správce„).
Právní předpisy řídící
zpracování osobních údajů
Zpracování
osobních údajů probíhá v souladu právními předpisy, zejména
s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne
27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o
zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
Zpracování
osobních údajů bude probíhat dle zásad stanovených platnými právními
předpisy, zejména dle čl. 5, 6, 25 a 32 Obecného nařízení
o ochraně osobních údajů a dále pak podle zák.č. 110/2019 Sb.
o zpracování osobních údajů, a podle
zák.č. 480/2004 Sb. o některých službách informační
společnosti a o změně některých zákonů
(zákon o některých službách informační společnosti) (§
7 Obchodní sdělení).
Správce
přijal náležitá technická a jiná opatření k zabezpečení ochrany
zpracovávaných osobních údajů.
JM-Legal shromažďuje
a zpracovává tyto osobní údaje:
základní
identifikační údaje a kontaktní údaje svých klientů, tj. především
jméno, příjmení, dat.nar. / r.č., akadem. titul, IČO, DIČ, telefon
a korespondenční adresa pro listovní poštu (domovní) a pro
elektronickou (e-mail), číslo občanského průkazu/pasu či obdobného
průkazu totožnosti, v případě zástupců/zmocněnců subjektu údajů
stejné údaje viz. výše uvedené, bankovní spojení a platební
informace včetně údajů o finančních závazcích kupujících a informací
plynoucích z úvěrových a obdobných smluv uzavřených
s financujícími bankami za účelem úvěrování koupě
nemovitostí, předmět koupě a podmínky převodu nemovitosti,
podílů v s.r.o., akcií v a.s.,
další
údaje nezbytné pro plnění smlouvy nebo právních povinností; údaje
o preferencích v rámci řečení jednotlivých otázek týkající se
vyřizování Vašich záležitostí.
JM-Legal nezpracovává osobní
údaje:
dětí
mladších 13 let, pokud k tomu nemá souhlas jejich zákonných zástupců
či pokud to nevyžadují oprávněné zájmy dětí mladších 13 let.
K jakým
účelům JM-Legal osobní údaje využívá a zpracovává?
JM-Legal
zpracovává osobní údaje bez souhlasu klientů za účelem splnění
zákonné povinnosti; se souhlasem klientů pak za účelem jednání
o smlouvě a plnění smlouvy s Vaším advokátem, z titulu
oprávněného zájmu správce dat (přímý marketing vlastních produktů,
zasílání obchodních sdělení, pro případ odpovědí na Vaše dotazy nebo
nároky, spory vyplývající z vymáhání smluvních a zákonných
závazků vzniklých v souvislosti s uzavřenou smlouvou, řešení
reklamací s dodavateli, atd.).
Zabezpečení
Způsob zabezpečení
Osobní
údaje jsou zpracovány a využívány v elektronické podobě pomocí
zabezpečených a zašifrovaných prostředků výpočetní techniky
na elektronickém nosiči dat se záložním systémem a písemně.
Jak dlouho JM-Legal
údaje zpracovává?
JM-Legal
zpracovává osobní údaje v závislosti na účelu po dobu
trvání jakéhokoliv smluvního vztahu, a dalších 10 let po zániku
posledního smluvního vztahu s JM-Legal., nebo dokud nebyl odvolán
souhlas se zpracováním údajů.
Musím osobní
údaje JM-Legal poskytnout?
Poskytnutí
osobních údajů je stejně jako uzavření smlouvy s JM-Legal dobrovolné.
Některé
údaje jsou však nezbytné pro splnění zákonných povinností při uzavření
a poskytnutí advokátních služeb, a bez některých údajů nelze
některé služby poskytnout vůbec. V případě, že své osobní údaje
neposkytnete, nelze poskytnout ani naše advokátní služby Vám.
Údaje nutné pro výše uvedené jsou: jméno a příjmení, telefon
a korespondenční adresa pro listovní poštu (domovní) a pro
elektronickou (e-mail).
Příjemci osobních údajů
Příjemcům bude správce poskytovat osobní údaje pouze v nezbytném rozsahu;
jsou jimi:
zaměstnanci
a spolupracující advokáti ze strany zástupce správce (při
zpracování a přípravě smluvní dokumentace, řešení Vašich otázek či
souvisejících kroků, např. při vymáhání závazků),
Váš
smluvní partner popř. Dlužník / Věřitel nebo orgán veřejné moci, jen
v nezbytně nutném rozsahu sloužícím k Vaší identifikaci
a identifikaci práv a povinností (vymáhání pohledávek,
zastupování v řízení před orgánem veřejné moci),
auditoři (zpracování
daňových přiznání, auditů a finančních zpráv).
§§§
POUČENÍ O VAŠICH PRÁVECH
Níže jsou specifikována práva, která máte
v souvislosti se zpracováním osobních údajů na základě Obecného
nařízení o ochraně osobních údajů.
Právo
na přístup k osobním údajům znamená Vaše právo vyžadovat od správce informaci
(potvrzení), zda jsou či nejsou Vaše osobní údaje zpracovávány. Pokud
správce osobní údaje zpracovává, máte právo je od něj získat spolu
s dalšími informacemi týkajícími se jejich zpracování.
Právo na opravu znamená, že máte právo na to, aby správce
bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se Vás týkají.
S přihlédnutím k účelům zpracování máte rovněž právo
na doplnění neúplných osobních údajů.
Právo
vznést námitku proti zpracování osobních údajů, a to včetně profilování, znamená, že pokud
tohoto práva využijete, správce nebude dále Vaše osobní údaje zpracovávat,
dokud neprokáže závažné a oprávněné důvody, které musí převažovat nad
Vašimi právy a zájmy. Dále může správce takovéto osobní údaje
zpracovávat, pokud je to potřebné pro výkon a obhajobu právních
nároků. V případě, že je námitka vznesena proti zpracování pro účely
přímého marketingu, oprávněné důvody správce se již nezkoumají.
Právo
na přenositelnost údajů představuje Vaše právo získat Vaše osobní údaje,
jež jste správci poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném
a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému
správci, a to v případě, že zpracování osobních údajů je založeno
na Vašem souhlasu nebo na smlouvě; a zpracování se provádí
automatizovaně.
Při
výkonu svého práva na přenositelnost máte právo na to, aby
správce Vaše osobní údaje předal přímo jinému správci. To neplatí, pokud
není předání technicky možné. Právo na přenositelnost se neuplatní
na zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném
zájmu nebo při výkonu veřejné moci.
Právo
na výmaz představuje
povinnost správce zlikvidovat osobní údaje, které o Vás zpracovává,
pokud je splněna alespoň jedna podmínka:
osobní
údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak
zpracovány, nebo
odvolali
jste svůj souhlas se zpracováním osobních údajů a na straně správce
neexistuje žádný další právní důvod pro jejich zpracování, nebo
vznesli
jste námitku proti zpracování Vašich osobních údajů a na straně
správce neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování, nebo
osobní
údaje byly zpracovávány protiprávně, nebo
osobní
údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti správce, nebo
osobní
údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb
informační společnosti.
Právo
na omezení zpracování představuje
Vaše právo na to, aby správce omezil zpracování Vašich osobních
údajů, pokud:
popíráte
přesnost osobních údajů, které o Vás správce zpracovává, a to
na dobu potřebnou k tomu, aby správce mohl přesnost osobních
údajů ověřit, nebo
zpracování
osobních údajů je protiprávní, ale správce odmítá jejich výmaz a Vy
žádáte místo toho o omezení jejich použití, nebo
zpracování
osobních údajů již není ze strany správce potřebné, ale Vy je požaduje pro
určení, výkon nebo obhajobu svých nároků, nebo
vznesli
jste námitku proti zpracování z důvodu rozhodování pouze
na základě automatizovaného zpracování, dokud nebude ověřeno, zda
oprávněné důvody správce převažují nad Vašimi oprávněnými důvody.
Kombinace
uplatnění práv. Pokud
zpracováváme Vaše osobní údaje na základě Vašeho souhlasu, máte
kdykoliv právo svůj souhlas odvolat, popř. uplatnit jiné právo od omezení
zpracování osobních údajů, přes jejich opravu až po jejich výmaz.
§§§
VÝJIMKY Z MOŽNOSTI UPLATNIT VAŠE PRÁVA
Výše uvedené podmínky se neuplatní, pokud je
zpracování osobních údajů nezbytné:
pro
splnění právní povinnosti správce, jež vyžaduje zpracování osobního údaje
podle práva Unie nebo členského státu (ČR), které se na nás vztahuje,
nebo pro splnění úkolu provedeného ve veřejném zájmu nebo při výkonu
veřejné moci, kterým je správce pověřen,
z
důvodu veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví,
pro
účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého či historického
výzkumu či pro statistické účely, pokud je pravděpodobné, že by právo
na výmaz znemožnilo nebo vážně ohrozilo splnění cílů uvedeného
zpracování
pro
určení, výkon nebo obhajobu právních nároků správce.
Co se děje po omezení
zpracování osobních údajů:
Pokud
bylo zpracování omezeno na základě některého z výše uvedených
důvodů, mohou být dotčené osobní údaje, s výjimkou jejich uložení,
zpracovávány pouze s Vaším souhlasem, nebo z důvodu určení,
výkonu nebo obhajoby právních nároků, popř. v důležitém veřejném
zájmu.
O
zrušení omezení zpracování osobních údajů je správce povinen Vás předem
informovat.
Jak můžete uplatnit Vaše
práva?
Vaše
práva uvedená výše můžete u správce uplatnit prostřednictvím
e-mailové adresy správce uvedené níže. Práva můžete rovněž uplatnit
prostřednictvím datové schránky správce nebo v papírové podobě
dopisem zaslaným na domovní adresu kanceláře / sídla správce.
Kontaktní
údaje správce jsou uvedeny shora u identifikace správce osobních
údajů nebo zde https://jm-legal.cz/kontakty/
Kontaktní údaje orgánu
veřejné moci vykonávající dozor nad zpracováním osobních údajů
V případě pochybností o dodržování povinností
souvisejících se zpracováním osobních údajů se rovněž lze obrátit se stížností
na Úřad pro ochranu osobních údajů,
se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
email: posta@uoou.cz
web: https://www.uoou.cz.
Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů mezi spotřebitelem a advokátem
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line ukládá advokátovi povinnost informovat své klienty (spotřebitele) o možnosti mimosoudního řešení případného sporu. V případě, že by došlo mezi advokátem a jeho klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování právních služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může jeho klient podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, tím je Česká advokátní komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, 110 00 Praha 1, internetové stránky a další kontakty na www.cak.cz. Česká advokátní komora také přijímá stížnosti na činnost advokátů a vykonává nad jejich činností v tomto směru dohled.
V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne advokát spotřebiteli tyto informace v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.