POUČENÍ PRO KLIENTY

Pravidla o poskytování právní služby

§§§

(viz niže)

Informace o zpracování osobních údajů
(DGPR)

§§§

(viz niže)


Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů mezi spotřebitelem a advokátem

§§§

(viz níže)
Detaily
Detaily
Detaily

Pokračujte níže.


Pravidla o poskytování právní služby



   1             OBECNÁ KOMUNIKACE S KLIENTY

  • Všechny naše klienty informujeme dopředu o jejich předpokládaných právech a dalších krocích a poskytujeme jim také mimoprávní informace, které pomohou klientovi rozhodnout se v jeho záležitosti.
  • Klienty informujeme o očekávaných rizicích a nákladech na řešení jejich záležitostí.
    Pravidla uvedená níže dodržujeme standardně u všech našich klientů bez ohledu na velikost kauzy. 

  2              POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB

  • Advokát klientovi poskytuje pouze právní služby. Právní služby nezahrnují posouzení daňových dopadů, neboť to je věcí daňového / účetního poradce, ani posouzení obchodních, strategických či technických otázek, které si klient posuzuje sám (viz níže).
  • Advokát klienta vždy informuje o stavu věci a krocích a vždy klientovi předloží vyúčtování služeb a nákladů případně jejich odhad. Jakékoli náklady a také jakékoli odklony od schváleného postupu budou předem projednány a odsouhlaseny klientem.
  • Bližší podrobnosti stanoví případná písemná příkazní smlouva, na základě, které klient uděluje advokátovi pokyny.
  • Advokát se nesmí odchýlit od pokynů klienta, ledaže je to v jeho zájmu a nesnese to odkladu. 

  3              CENA PRÁVNÍCH SLUŽEB a FAKTURACE

  • Cena právních služeb se řídí dohodou s dotčeným advokátem (buďto paušální částkou nebo je stanovena hodinovou sazbou),
  • Fakturace probíhá jednou za měsíc k poslednímu dni měsíce se splatností faktury min 15 dní. V případě potřeby je možné sjednat i jinou splatnost.
  • Jsme plátci DPH, proto k ceně právních služeb bude připočítána DPH ve výši 21%.
  • Pokud Klient nebude souhlasit se smluvní odměnou nebo ji neuhradí řádně a včas, potom klient souhlasí, že advokát může využít vyhl. Ministerstva spravedlnosti ze dne 4. června 1996 č. 177/1996 Sb. o odměnách advokátů a náhradách advokátů za poskytování právních služeb (advokátní tarif) (§ 6 – 14).
  • Časový odhad strávený prací je orientační a zahrnuje průměrný čas strávený v jiných podobných kauzách počínaje přípravou dokumentu v první pracovní verzi určené ke konzultaci, přes diskuze a vyjednávání se zájemcem a jeho právníky až k samotnému podpisu dokumentu. Některé časové odhady ale není možné poskytnout ani orientačně, protože například u řízení před úřady a soudy není možné dopředu odhadnout, co vše se může v rámci řízení před soudem nebo úřadem odehrát. Totéž platí při vyjednávání s protistranou nebo tvorbě jiných právních dokumentů záležejících na vyjednávání.
  • Ztrátový čas bude účtován polovinou sjednané hodinové sazby (pokud je sjednána).
  • Ztrátový čas znamená čas strávený advokátem nebo jeho zástupcem na cestách za účelem plnění pokynů klienta nebo za účelem vyřizování záležitostí klienta nebo čekáním na klienta, a to od sídla kanceláře Advokáta na místo setkání nebo na místo plnění úkolů pro klienta a zpět. 

  4              NÁKLADY NA POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB

  • V ceně právních služeb nejsou stanoveny náklady na poskytování právních služeb. Náklady Vám budeme oznamovat předem a necháme si je dopředu vždy schválit. Jedná se např. o poplatky spojené s podáním žaloby, o správní a jiné poplatky za kolky na podání návrhu na vklad práv do katastru nemovitostí, poplatky spojené s ověřením podpisů, výpisy z katastru nemovitostí, znalecké posudky, daň z nabytí nemovitostí aj. daňové povinnosti, náklady za služby třetích osob jako jsou notáři, účetní a daňoví poradci či auditoři, náklady spojené s odesíláním balíčků Českou poštou s.p. nebo s odesíláním balíčků a expresní listinné zásilky soukromými dopravci (kurýrní služba).O zaplacení těchto nákladů bychom Vás s dovolením vždy požádali předem.
  • Lze očekávat standardní náklady jako např. náklady na zasílání poštovného na zasílání doporučených nebo jiných písemností, telefonní hovory či využití dat. Tyto náklady si hradí každý sám dle tarifů svých mobilních operátorů nebo poskytovatelů poštovních služeb. 

  5              ZVLÁŠTNÍ ODMĚNA V PŘÍPADĚ ÚSPĚŠNÉHO VYMÁHÁNÍ POHLEDÁVEK KLIENTA
                  nebo JEHO ÚSPĚŠNÉ OBHAJOBY PŘED SOUDY ČI VĚŘITELI

  • Zvláštní odměna v případě úspěšného vymáhání pohledávek Klienta nebo jeho obhajoby se hradí jen, pokud se tak advokát výslovně dohodl se svým Klientem.
  • Pokud soud přizná náhradu nákladů řízení našemu Klientovi a pokud je protistrana skutečně zaplatí, potom se z těchto peněz uhradí (i) Klientem vynaložené a soudem přiznané náklady (zejm. poplatek za řízení či náklady na pořízení důkazů, které jsou hrazeny zpočátku ze strany Klienta, a které má osoba povinná zaplatit dle příslušného rozhodnutí) (i) a teprve poté se advokátovi ze zbytku zaplatí náklady řízení za jeho úkony Advokáta v řízení podle advokátního tarifu, které má osoba povinná zaplatit dle příslušného rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu. 

6                ROZHODNUTÍ, ZA KTERÉ SI KLIENT ODPOVÍDÁ SÁM 

  • Za posouzení ani za akceptaci mimoprávních otázek v kauze Klienta Advokát neodpovídá.  
  • Advokát nezajišťuje tzv. „facility management“, tj., kompletní správu záležitosti Klienta zahrnující posouzení a/nebo obstarání i mimoprávních záležitostí. Jedná se např. o rozhodnutí obchodní povahy, rozhodnutí na úrovni strategických či technických kroků a načasování v rámci projektu / řešení záležitosti Klienta, rozhodnutí o akceptaci různých smluvních lhůt a termínů, výši pokut, posouzení schopnosti splácet a plnit závazky Klienta, rozhodnutí o akceptaci kvality a kvantity spolupráce se smluvním partnerem / protistranou Klienta. Posouzení a akceptace těchto parametrů spolupráce se smluvním partnerem je záležitost Klienta. Advokát k nim může, ale nemusí, poskytnout zpětnou vazbu a/nebo svůj úhel pohledu.

  7              PÍSEMNÁ SMLOUVA O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB 

  • Naše advokátní kancelář preferuje písemnou smlouvu o poskytování právních služeb. Tuto smlouvu Vám můžeme na požádání zaslat. Bude vždy reflektovat zde uvedené informace a pravidla pro poskytování právních služeb. 

  8              TRVÁNÍ A UKONČENÍ SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB 

  • Smlouva o poskytování právních služeb se uzavírá v ústní formě nebo v písemné (po e-mailu nebo v listinné podobě); písemná podoba má vždy přednost před ústní formou.
  • Dohoda s Advokátem o poskytování jeho služeb se uzavírá na dobu neurčitou nebo do vyhotovení dokumentů Advokátem, které si klient objednal a dál služby nevyžadoval.
  • Každá smluvní strana je oprávněna dohodu s Advokátem o poskytování jeho služeb kdykoli písemně vypovědět, a to i bez udání důvodu, přičemž výpovědní lhůta činí dva měsíce od doručení výpovědi druhé smluvní straně. 
  • E-mailová výpověď se posílá Advokátovi na e-mail uvedený v kontaktech níže, listinná výpověď na adresu sídla advokáta uvedenou tamtéž, dokud Advokát nenahlásí klientovi jinou adresu v ČR.
  • Výpověď je Advokát oprávněn pro ověření požadovat ještě v písemné podobě s vlastnoručním podpisem klienta. 
  • Ve výpovědní lhůtě Advokát poskytuje jen takové služby, které mu klient předem schválil (buď před výpovědí nebo po ní). V takovém případě (vč. odstoupení od smlouvy) se hradí služby advokáta, s jejichž plněním se již započalo a/nebo je klient schválil. Neschválené služby advokáta se hradí, jen pokud jsou nezbytné, aby zabránily škodě ve věci klienta, a nesnesou odkladu. Tyto nezbytné služby je advokát povinen klientovi poskytovat ještě 15 dní od ukončení smlouvy o poskytování právních služeb; vyfaktuorvány budou po jejich poskytnutí.
  • Při ukončení poskytování právní pomoci advokát vyfakturuje poskytnuté a doposud nevyfakturované služby a předá klientovi nezbytnou zprávu o nejbližších právních krocích, které by měl klient ve své věci učinit, aby mohla jeho záležitost postoupit do dalšího očekávaného kroku. 

  9              NÁKLADY NA PROSTŘEDKY KOMUNIKACE NA DÁLKU

  • Není-li shora uvedeno jinak, hradí si každý náklady na komunikaci s advokátem / advokátní kanceláří sám (telefon, pošta, kurýrní služby, využití dat mobilního operátora, fax aj. podle smlouvy se svým poskytovatelem služeb). 

  10            ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY O POSKYTOVÁNÍ PRÁVNÍCH SLUŽEB

  • Odstoupit od smlouvy / dohody o poskytování právních služeb může klient do 14 dnů od jejího uzavření (tj. do 14 dní akceptace nabídky právních služeb advokáta) s výjimkou již poskytnutých a klientem schválených služeb a/nebo služeb, jejichž poskytování bylo zahájeno dříve se souhlasem klienta.
  • Klient bere na vědomí, souhlasí a požaduje od advokáta zahájení poskytování právních služeb obratem.
  • Advokát je podle ustanovení § 20 zákona o advokacii oprávněn ukončit poskytování právních služeb podle této smlouvy s okamžitou účinností:
  • (i) dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním a klientem nebo nebude-li klient poskytovat potřebnou součinnost,
  • (ii) neuhradil-li klient přiměřenou zálohu na odměnu za právní služby podle této smlouvy anebo ocitl-li se v prodlení s jakoukoli platbou dle této smlouvy.
  • Klient i advokát je podle ustanovení § 20 odst. 1 zákona o advokacii oprávněn ukončit poskytování právních služeb s okamžitou účinností, pokud zjistí, že nastala okolnost střetu zájmů, která brání advokátovi v poskytování služeb klientovi. 

  11            PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ a JEJICH UPLATNĚNÍ

  • Klient musí bez zbytečného odkladu oznámit na e-mailovou adresu dotčeného advokáta nebo domovní adresu sídla naší advokátní kanceláře vadné poskytnutí služby a práva z reklamace služby, a to bez zbytečného odkladu od okamžiku, kdy se dozví o vadném plnění, nejpozději však do 24 měsíců od poskytnutí dotčené služby; na později uplatněné oznámení či reklamace nebude brán ohled. 
  • Práva vznikající z vadného plnění upravuje zák. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, jedná se zejména o právo na nové poskytnutí služby zdarma, vrácení peněz, popřípadě o právo na náhradu škody. Reklamace včetně odstranění případné vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se spotřebitelem nedohodne naše kancelář na lhůtě delší. O vyřízení reklamace Vás naše kancelář vyrozumí. Klient musí poskytnout k vyřízení reklamace požadovanou potřebnou součinnost, zejména umožnit naší kanceláři přezkoumat reklamovanou službu a předložit k tomu odpovídající dotazy. 
  • Klient odpovídá sám za vadné poskytnutí služby a jeho následky, pokud závadu sám zapříčinil špatným nebo jinak nesprávným či neúplným poskytnutím informací, popř. jejich zatajením, nebo pokud má závada příčinu v okolnostech, které Advokát nemohl ovlivnit. 

  12            ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ V OBLASTI SPORŮ MEZI ADVOKÁTEM a KLIENTEM

  • Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line mi ukládá povinnost Vás informovat o možnosti mimosoudního řešení případného sporu. V případě, že by došlo mezi námi ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování právních služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, můžete podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, tím je Česká advokátní komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, 110 00 Praha 1, internetové stránky a další kontakty na cak.cz. Česká advokátní komora také přijímá stížnosti na činnost advokátů a vykonává nad jejich činností v tomto směru dohled. Můžete také využít platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr/. V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne advokát spotřebiteli tyto informace v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat. 

  13           POUČENÍ PRO KLIENTA, KTERÝ NEKOMUNIKUJE 

  13.1       Provedení neodkladných nebo nezbytných úkonů v rámci řízení

V rámci procesního řízení před orgány veřejné moci:
  • Advokát je povinen pokračovat ve věci klienta i bez pokynu klienta, pokud klient nekomunikuje a advokát čeká na jeho pokyny, a to v případech, kdy za této situace:
  • na straně klienta hrozí buďto nebezpečí z prodlení nebo vznik újmy na straně klienta či vznik odpovědnosti za újmu na straně klienta nebo je v zájmu klienta provést úkon v řízení (např. podání žaloby, podání odvolání nebo jiného opravného prostředku nebo podání jakéhokoli vyjádření na soud v rámci soudního řízení, nebo v rámci jiného řízení na úřad nebo orgánům veřejné moci). 

  13.2        Provedení neodkladných nebo nezbytných úkonů v rámci hmotného práva

  • V rámci zakládání, rušení nebo změny hmotných práv (nikoli procesní řízení)
  • Advokát je povinen pokračovat ve věci klienta jen na základě pokynu klienta, ledaže je tento pokyn klientem zrušen.
  • Pokud Advokát nemá pokyn k jednání jménem klienta v rámci hmotného práva, potom jménem klienta nejedná. 

  13.3        Co následuje po provedení nezbytného úkonu

  • Po provedení jakéhokoli úkonu uvedeného shora bude klient vyrozuměn a bude vyrozuměn o  následných možných krocích (výzva k úhradě soudního poplatku, předvolání k jednání…).
  • Pokud nebude klient následně respektovat pokyny soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, může dojít k zastavení řízení, uložení pořádkové pokuty nebo klient nebude ve věci úspěšný.
  • Veškeré další úkony a jednání, která má / mají nastat na po úkonu advokáta, který se odehrál i bez pokynu klienta, je zcela na odpovědnosti klienta. O tom bude klient vždy dopředu informován zpravidla e-mailem (např. že advokát podal žalobu, odvolání nebo návrh na zahájení řízení nebo učinil jiný procesní úkon, a je nezbytné, aby klient uhradil soudní poplatek).

 

 §§§


Informace o zpracování osobních údajů
(GDPR)

Správcem osobních údajů je :

  • Jan Kološ, advokát, ev. č. 16383, IČO 041 92 575, GSM: +420 734 735 698, e-mail: jan.kolos@jm-legal.cz, ID DS: n556un9, Dědinská 893/29, 161 00 Praha 6 - Ruzyně, (dále také jen „JM-Legal“ nebo také jen „správce„).

 Právní předpisy řídící zpracování osobních údajů

  • Zpracování osobních údajů probíhá v souladu právními předpisy, zejména s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  • Zpracování osobních údajů bude probíhat dle zásad stanovených platnými právními předpisy, zejména dle čl. 5, 6, 25 a 32 Obecného nařízení o ochraně osobních údajů a dále pak podle zák.č. 110/2019 Sb. o zpracování osobních údajů, a podle zák.č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti) (§ 7 Obchodní sdělení).
  • Správce přijal náležitá technická a jiná opatření k zabezpečení ochrany zpracovávaných osobních údajů.

JM-Legal shromažďuje a zpracovává tyto osobní údaje:

  • základní identifikační údaje a kontaktní údaje svých klientů, tj. především jméno, příjmení, dat.nar. / r.č.,  akadem. titul, IČO, DIČ, telefon a korespondenční adresa pro listovní poštu (domovní) a pro elektronickou (e-mail), číslo občanského průkazu/pasu či obdobného průkazu totožnosti, v případě zástupců/zmocněnců subjektu údajů stejné údaje viz. výše uvedené, bankovní spojení a platební informace včetně údajů o finančních závazcích kupujících a informací plynoucích z úvěrových a obdobných smluv uzavřených s financujícími bankami za účelem úvěrování koupě nemovitostí, předmět koupě a podmínky převodu nemovitosti, podílů v s.r.o., akcií v a.s.,
  • další údaje nezbytné pro plnění smlouvy nebo právních povinností; údaje o preferencích v rámci řečení jednotlivých otázek týkající se vyřizování Vašich záležitostí.

JM-Legal nezpracovává osobní údaje:

  • dětí mladších 13 let, pokud k tomu nemá souhlas jejich zákonných zástupců či pokud to nevyžadují oprávněné zájmy dětí mladších 13 let.

K jakým účelům JM-Legal osobní údaje využívá a zpracovává?

  • JM-Legal zpracovává osobní údaje bez souhlasu klientů za účelem splnění zákonné povinnosti; se souhlasem klientů pak za účelem jednání o smlouvě a plnění smlouvy s Vaším advokátem, z titulu oprávněného zájmu správce dat (přímý marketing vlastních produktů, zasílání obchodních sdělení, pro případ odpovědí na Vaše dotazy nebo nároky, spory vyplývající z vymáhání smluvních a zákonných závazků vzniklých v souvislosti s uzavřenou smlouvou, řešení reklamací s dodavateli, atd.).
    Zabezpečení 

Způsob zabezpečení

  • Osobní údaje jsou zpracovány a využívány v elektronické podobě pomocí zabezpečených a zašifrovaných prostředků výpočetní techniky na elektronickém nosiči dat se záložním systémem a písemně.

Jak dlouho JM-Legal údaje zpracovává?

  • JM-Legal zpracovává osobní údaje v závislosti na účelu po dobu trvání jakéhokoliv smluvního vztahu, a dalších 10 let po zániku posledního smluvního vztahu s JM-Legal., nebo dokud nebyl odvolán souhlas se zpracováním údajů.

Musím osobní údaje JM-Legal poskytnout?

  • Poskytnutí osobních údajů je stejně jako uzavření smlouvy s JM-Legal dobrovolné.
  • Některé údaje jsou však nezbytné pro splnění zákonných povinností při uzavření a poskytnutí advokátních služeb, a bez některých údajů nelze některé služby poskytnout vůbec. V případě, že své osobní údaje neposkytnete, nelze poskytnout ani naše advokátní služby Vám.
    Údaje nutné pro výše uvedené jsou: jméno a příjmení, telefon a korespondenční adresa pro listovní poštu (domovní) a pro elektronickou (e-mail).

Příjemci osobních údajů
Příjemcům bude správce poskytovat osobní údaje pouze v nezbytném rozsahu; jsou jimi:

  • zaměstnanci a spolupracující advokáti ze strany zástupce správce (při zpracování a přípravě smluvní dokumentace, řešení Vašich otázek či souvisejících kroků, např. při vymáhání závazků),
  • Váš smluvní partner popř. Dlužník / Věřitel nebo orgán veřejné moci, jen v nezbytně nutném rozsahu sloužícím k Vaší identifikaci a identifikaci práv a povinností (vymáhání pohledávek, zastupování v řízení před orgánem veřejné moci),
  • auditoři (zpracování daňových přiznání, auditů a finančních zpráv).

§§§ 

POUČENÍ O VAŠICH PRÁVECH

Níže jsou specifikována práva, která máte v souvislosti se zpracováním osobních údajů na základě Obecného nařízení o ochraně osobních údajů.

  • Právo na přístup k osobním údajům znamená Vaše právo vyžadovat od správce informaci (potvrzení), zda jsou či nejsou Vaše osobní údaje zpracovávány. Pokud správce osobní údaje zpracovává, máte právo je od něj získat spolu s dalšími informacemi týkajícími se jejich zpracování.
    Právo na opravu znamená, že máte právo na to, aby správce bez zbytečného odkladu opravil nepřesné osobní údaje, které se Vás týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování máte rovněž právo na doplnění neúplných osobních údajů. 
  • Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, a to včetně profilování, znamená, že pokud tohoto práva využijete, správce nebude dále Vaše osobní údaje zpracovávat, dokud neprokáže závažné a oprávněné důvody, které musí převažovat nad Vašimi právy a zájmy. Dále může správce takovéto osobní údaje zpracovávat, pokud je to potřebné pro výkon a obhajobu právních nároků. V případě, že je námitka vznesena proti zpracování pro účely přímého marketingu, oprávněné důvody správce se již nezkoumají. 
  • Právo na přenositelnost údajů představuje Vaše právo získat Vaše osobní údaje, jež jste správci poskytli, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, a to v případě, že zpracování osobních údajů je založeno na Vašem souhlasu nebo na smlouvě; a zpracování se provádí automatizovaně. 
  • Při výkonu svého práva na přenositelnost máte právo na to, aby správce Vaše osobní údaje předal přímo jinému správci. To neplatí, pokud není předání technicky možné. Právo na přenositelnost se neuplatní na zpracování nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci. 
  • Právo na výmaz představuje povinnost správce zlikvidovat osobní údaje, které o Vás zpracovává, pokud je splněna alespoň jedna podmínka:
  1. osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány, nebo
  2. odvolali jste svůj souhlas se zpracováním osobních údajů a na straně správce neexistuje žádný další právní důvod pro jejich zpracování, nebo
  3. vznesli jste námitku proti zpracování Vašich osobních údajů a na straně správce neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro zpracování, nebo
  4. osobní údaje byly zpracovávány protiprávně, nebo
  5. osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti správce, nebo
  6. osobní údaje byly shromážděny v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti.
  • Právo na omezení zpracování představuje Vaše právo na to, aby správce omezil zpracování Vašich osobních údajů, pokud:
  1. popíráte přesnost osobních údajů, které o Vás správce zpracovává, a to na dobu potřebnou k tomu, aby správce mohl přesnost osobních údajů ověřit, nebo
  2. zpracování osobních údajů je protiprávní, ale správce odmítá jejich výmaz a Vy žádáte místo toho o omezení jejich použití, nebo
  3. zpracování osobních údajů již není ze strany správce potřebné, ale Vy je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu svých nároků, nebo
  4. vznesli jste námitku proti zpracování z důvodu rozhodování pouze na základě automatizovaného zpracování, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody správce převažují nad Vašimi oprávněnými důvody.
  • Kombinace uplatnění práv. Pokud zpracováváme Vaše osobní údaje na základě Vašeho souhlasu, máte kdykoliv právo svůj souhlas odvolat, popř. uplatnit jiné právo od omezení zpracování osobních údajů, přes jejich opravu až po jejich výmaz.

§§§

VÝJIMKY Z MOŽNOSTI UPLATNIT VAŠE PRÁVA 

Výše uvedené podmínky se neuplatní, pokud je zpracování osobních údajů nezbytné:
  • pro splnění právní povinnosti správce, jež vyžaduje zpracování osobního údaje podle práva Unie nebo členského státu (ČR), které se na nás vztahuje, nebo pro splnění úkolu provedeného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je správce pověřen,
  • z důvodu veřejného zájmu v oblasti veřejného zdraví,
  • pro účely archivace ve veřejném zájmu, pro účely vědeckého či historického výzkumu či pro statistické účely, pokud je pravděpodobné, že by právo na výmaz znemožnilo nebo vážně ohrozilo splnění cílů uvedeného zpracování
  • pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků správce.
Co se děje po omezení zpracování osobních údajů:
  • Pokud bylo zpracování omezeno na základě některého z výše uvedených důvodů, mohou být dotčené osobní údaje, s výjimkou jejich uložení, zpracovávány pouze s Vaším souhlasem, nebo z důvodu určení, výkonu nebo obhajoby právních nároků, popř. v důležitém veřejném zájmu.
  • O zrušení omezení zpracování osobních údajů je správce povinen Vás předem informovat.
Jak můžete uplatnit Vaše práva?
  • Vaše práva uvedená výše můžete u správce uplatnit prostřednictvím e-mailové adresy správce uvedené níže. Práva můžete rovněž uplatnit prostřednictvím datové schránky správce nebo v papírové podobě dopisem zaslaným na domovní adresu kanceláře / sídla správce.
  • Kontaktní údaje správce jsou uvedeny shora u identifikace správce osobních údajů nebo zde https://jm-legal.cz/kontakty/  
Kontaktní údaje orgánu veřejné moci vykonávající dozor nad zpracováním osobních údajů
V případě pochybností o dodržování povinností souvisejících se zpracováním osobních údajů se rovněž lze obrátit se stížností na Úřad pro ochranu osobních údajů,

se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7,
email: posta@uoou.cz
web: https://www.uoou.cz.


§§§

 


Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů mezi spotřebitelem a advokátem

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line  ukládá advokátovi povinnost informovat své klienty (spotřebitele) o možnosti mimosoudního řešení případného sporu. V případě, že by došlo mezi advokátem a jeho klientem ke vzniku spotřebitelského sporu ze smlouvy o poskytování právních služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může jeho klient podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, tím je Česká advokátní komora, IČO: 66000777, se sídlem Národní 16, 110 00 Praha 1, internetové stránky a další kontakty na www.cak.cz. Česká advokátní komora také přijímá stížnosti na činnost advokátů a vykonává nad jejich činností v tomto směru dohled.
Můžete také využít platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
V případě sporu mezi spotřebitelem a advokátem, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne advokát spotřebiteli tyto informace v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.

Napište nám.


jan.kolos@jm-legal.cz
sekretariat@jm-legal.cz


+420 734 735 698


Dědinská 893/29
161 00 Praha 6 - Ruzyně